הובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס) - הובלות דוד
פורטל לקוחות
הובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס)

הובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס)

מלא את הפרטים הבאים

שדה חובה

הובלת חומרים מסוכנים (חומ"ס)

בכבישי הארץ נעים יום ולילה כלי רכב אשר מבצעים את העבודה הקשה מכל: הובלת חומרים מסוכנים. שינוע חומרים כאלה דורש כללי זהירות חמורים במיוחד, והפיקוח על כך הדוק משום שכל טעות עלולה לגבות חיי אדם, מהנהג ועד דיירי הסביבה והנהגים האחרים, ולגרום לנזקים אקולוגיים גדולים. הקפדה על בחירת מובילים מקצועיים כאלה מקטינה מאוד את הסיכונים. לצערנו, אנחנו שומעים לא פעם על תאונות שבהן מעורבים משנעי חומרים מסוכנים, וחייבים להיערך למצב כזה. תקנות הבטיחות ברורות מאוד והן נקבעו על ידי משרד התחבורה, כך שלא כל חברת הובלה יכולה לקבל היתר להובלת חומרים מסוכנים. בדקו ודרשו הצגת היתר כזה כשאתם בוחרים מובילים.

כיצד בוחרים נהגי הובלת חומרים מסוכנים?

כל נהג כזה חייב לעבור קורס מיוחד של משרד התחבורה שבו הוא לומד עד קבלת רישוי והיתר מאגף המטענים במנהל היבשה. נוסף על כך, גם רכבי החברה חייבים לעבור את אותו תהליך של בדיקות תקופתיות לקבלת היתר כזה ממעבדות הטכניון או מכון התקנים. זה לא נגמר שם משום שנהגים וכלי רכב נמצאים במעקב תקופתי והנהגים אף עוברים רענונים אחת לשנתיים, וכל זאת כדי לוודא את כשירותם לבצע את שינוע החומרים המסוכנים כל הזמן. הנהג חייב להיות נקי מעבר פלילי, לצבור ותק בנהיגה על רכב כבד, לוודא ששטר המטען שלו מפורט בהתאם וכולל את כל המידע שהוא צריך ובעיקר מהם הסיכונים שעומדים בפניו.

תקינות הרכב ובטיחותו

נהג מיומן חייב להיות ערוך למקרה של תקלה ולדעת כיצד נוהגים במקרה כזה. הבטיחות מתחילה ברכב מתאים לפי תקנות שירותי ההובלה, עם רישוי מתאים שעבר את כל הבדיקות התקופתיות וקיבל לכך היתר. רכב כזה חייב בתחזוקה קפדנית ורק חברה מקצועית ומנוסה שמתייחסת לכך ברצינות תתמודד עם משימה כזאת כהלכה. רכב כזה חייב להציג שלטים המזהירים מפני הסכנה ולפרט את מרכיבי החומרים שהוא נושא ומהם הסיכונים, מידע מפורט לשעת חירום במקרה של תקלה ולמי להתקשר וכיצד לפעול עם קוד החירום, לדוגמה. הנהג עצמו חייב להיות מוגן בציוד מיוחד לפי ההוראות, בדיוק כמו החומר הארוז בהתאם.

כיצד מובילים חומרים מסוכנים?

תקנות משרד התחבורה מתמודדות עם הסכנות גם כאשר בטוח שהמשנעים נוהגים כשורה. משום כך יש איסור לנהוג בשעות מסוימות בדרכים שנמצאות באזורי מגורים או כבישים מרכזיים וחיוניים שכל תקלה בהם עלולה לגרום לעומס במקרה הטוב או לעצירה מוחלטת של התנועה בשעות השיא במקרה הרע. שיקול דעת ותיאום עם המשטרה הם הבסיס לשינוע חומרים מסוכנים על ידי כל חברה מקצועית ומנוסה, ויש להקפיד על כך שהנהגים מודעים לכך ומבצעים משימות כאלה מבלי להפריע למהלך התקין של התושבים. היתר מהמשטרה להובלת חומרים מסוכנים כמו כימיקלים רעילים או נפיצים הוא מהלך הכרחי במיוחד כאשר משנעים אותם למקומות רגישים, ויש להקפיד על כך.

כשאתם זקוקים להובלה ושינוע של חומרים מסוכנים נחוצה לכם חברה אמינה, מנוסה ואחראית כמו ע.ר.ד הובלות דוד בע"מ. הובלות דוד מצוידת בכל אישורי התקן המתקדמים ביותר ויכולה להבטיח לכם שירות מסור ומצטיין וניהול פרויקטים מורכבים במקצועיות לשביעות רצונכם המלאה.